חזרה לעמוד הקודם

ארצות הברית: האינטרנט הוא המקור העיקרי לצריכת חדשות אצל מבוגרים בשנת 2022

בספטמבר 2022 פרסם ארגון 'PEW Research Center' מחקר אודות הרגלי צריכת החדשות של אמריקאים. זאת במטרה לבדוק בין היתר כמה מהם צורכים חדשות באמצעות מדיה ומכשירים דיגיטליים, וכיצד זה משפיע על צריכת חדשות באמצעות כלי התקשורת הקלאסיים (טלוויזיה, עיתונים וכו'). המחקר התבסס על סקר שנערך במהלך יולי-אוגוסט 2022, ועולה ממנו שכיום, רוב מכריע של האמריקאים מקבל חדשות לפחות מדי פעם ממכשירים דיגיטליים.

צריכת חדשות באמצעות דיגיטל לעומת אמצעי תקשורת מסורתיים

  • 82% מהמבוגרים בארה"ב אומרים שהם צורכים לעתים קרובות/לפעמים חדשות באמצעות סמארטפון, מחשב או טאבלט, כולל 49% שאומרים שהם עושים זאת לעתים קרובות. זאת בדומה ל-51% שאמרו כי צרכו לעתים קרובות חדשות ממכשירים דיגיטליים בשנת 2021, אך נמוך מ-60% מאלה שהעידו אותו הדבר בשנת 2020.
  • אחוז האמריקאים שצורכים חדשות באמצעות טלוויזיה ירד מ-40% ב-2020 ל-31% ב-2022, אחוז נמוך בהשוואה לצריכת החדשות באמצעות מדיה דיגיטלית. אחוזי ההאזנה לחדשות ברדיו, וקריאת חדשות בעיתונים נמוכים אף יותר.

  • 53% מהאמריקאים אומרים שהם מעדיפים לצרוך חדשות באמצעות מכשיר דיגיטלי, 33% מעדיפים טלוויזיה, 7% מעדיפים רדיו ו-5% מעדיפים עיתונות מודפסת. אחוזים אלה נשארו עקביים ברובם מאז 2020.

פלטפורמות דיגיטליות לצריכת חדשות

כללי

  • 63% מהאוכלוסיה הכללית באמריקה צורכים חדשים לפחות מדי פעם דרך אפליקציות ואתרי חדשות.
  • 23% מהמבוגרים בארה"ב מעדיפים לקבל את החדשות שלהם דרך אתרי חדשות או אפליקציות, לעומת 13% שמעדיפים מדיה חברתית, 12% שמעדיפים חיפוש ו-4% שמעדיפים פודקאסטים.


לפי חלוקה לאוכלוסיות

  • אחוז האפרו-אמריקאים שצורכים חדשות במדיה החברתית (61%) ובאמצעות חיפוש באינטרנט (69%) גבוה מהאחוז באוכלוסיה הכללית.
  • אחוז האסיאתים שצורכים חדשות בעזרת אפליקציות ואתרי חדשות, מדיה חברתית, פודקאסטים וחיפוש באינטרנט עולה על האחוז באוכלוסיה הכללית בכל הפלטפורמות.
  • 62% מהאוכלוסיה ההיספנית צורך חדשות דרך המדיה החברתית לפחות מדי פעם, יותר מהאחוז הכללי באוכלוסיה. בנוסף, זוהי הדרך הנפוצה ביותר בקרב היספנים לצרוך חדשות באמצעים דיגיטליים.
  • אחוז בני ה-65 ומעלה שצורכים חדשות באמצעות אפליקציות, אתרים, פודקאסטים, רשתות חברתיות וחיפוש באינטרנט נמוך מאחוז האנשים שצורכים כך חדשות באוכלוסיה הכללית.