חזרה לעמוד הקודם

צריכת חדשות באמצעות האינטרנט (2005)

מחקר שנערך על ידי ד"ר יורם פרי, ד"ר יריב צפתי וריבה טוקצ'ינסקי מאוניברסיטת תל אביב. מטרת המחקר הייתה לבחון את מקומו של האינטרנט בתמהיל צריכת המידה של הציבור בישראל. במסגרת המחקר נערך סקר שהקיף 532 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. להלן עיקרי הממצאים –

  • רוב משתמשי האינטרנט (86%) נוהגים להיכנס לאתרי חדשות. 67.7% מהם דיווחו כי הם מבלים כשעה ביום בגלישה באתרי חדשות.
  • מבין המשתמשים באתרי חדשות, 23.8% שומרים אמונים לאתר חדשות אחד. 25.7% נוהגים לבקר בשני אתרי חדשות ו–20.7% מבקרים בשלושה אתרים. מבין כלל הנסקרים בעלי גישה לאינטרנט, 3.9% מדווחים כי הם נוהגים לבקר באופן קבוע או לעיתים קרובות באתר חדשות שאינו מקושר לגוף תקשורתי מסחרי.
  • רוב משתמשי האינטרנט (54%) נעזרים במקורות מידע אחרים בכדי לבחון את אמינות הידיעות באתרי החדשות. 37% מחליטים האם להאמין למידע שהגיע לידיהם על פי הידיעה עצמה (מי הכותב או האתר העומד מאחוריה, והאם הידיעה נראית לו הגיונית), 4% מהגולשים מניחים מראש שהידיעה היא אמינה ו-%5 נוספים מניחים כי היא שקרית.

קישורים לנתונים ופרסומים נוספים: