החזירו אותם הביתה עכשיו
חזרה לעמוד הקודם

עמדות ותפיסות הציבור ביחס לענקיות הטכנולוגיה והאינטרנט בארה"ב בשנת 2024

באפריל 2024 פרסם ארגון 'PEW Research Center' נתונים חדשים מתוך סקרי עומק תקופתיים שבוחנים את העמדות והתפיסות של הציבור האמריקאי (מעל גיל 18) ביחס לענקיות הטכנולוגיה והרשתות החברתיות, כוח ההשפעה הפוליטי שלהן והתמיכה הציבורית בהגברת הרגולציה הממשלתית עליהן. 

מידת הכוח וההשפעה של חברות המדיה החברתית

הסקר מצא שמרבית האמריקאים (78%) מאמינים שלחברות המדיה החברתית יש יותר מדי כוח והשפעה על הפוליטיקה. מרבית האמריקאים (64%) מאמינים שההשפעה של המדיה החברתית על ארה"ב היא שלילית, ורק 10% מאמינים שיש לה השפעה חיובית. 

האם חברות הטכנולוגיה מוטות פוליטית?

מרבית האמריקאים (83%) מאמינים שסביר מאוד או סביר במידה מסוימת שחברות מדיה חברתית מצנזר ות עמדות פוליטיות שהן מתנגדות אליהן. מדובר בעליה של 6% לעומת הסקר שנערך ב-2020, שבו 77% חשבו כך. ביחס לשאלה זו עלה פער משמעותי על רקע עמדות פוליטיות – 94% ממצביעי המפלגה הרפובליקנית חשבו כך, לעומת 74% ממצביעי המפלגה הדמוקרטית. 

בשאלה האם ענקיות הטכנולוגיה מעדיפות את העמדות של המפלגה הדמוקרטית או המפלגה הרפובליקנית, מרבית מצביעי המפלגה הרפובליקנית (71%) האמינו שהן מעדיפות את המפלגה הדמוקרטית. בהשוואה, מחצית ממצביעי המפלגה הדמוקרטית (50%) האמינו שהחברות תומכות בשני הצדדים בצורה שווה.


האם יש צורך ברגולציה ממשלתית?

כשנשאלו האם יש צורך בהרחבת הרגולציה הממשלתית על ענקיות הטכנולוגיה והמדיה החברתית, מרבית האמריקאים (51%) אמרו שכן, 31% חושבים שהרגולציה הנוכחית מספיקה, ו-16% מאמינים שהרגולציה הנוכחית רחבה מדי ויש להפחית אותה.

בעניין זה קיימת שונות בין מצביעי שתי המפלגות הגדולות בארה"ב – 60% ממצביעי המפלגה הדמוקרטית מאמינים שיש צורך להרחיב את הרגולציה הממשלתית על ענקיות הטכנולוגיה, לעומת רק 45% ממצביעי המפלגה הרפובליקנית. 

תוצאות אלה מתכתבות עם תוצאות סקר נוסף שערך המכון בשנת 2023. בסקר זה נמצא שמרבית האמריקאים תומכים בהגברת הרגולציה על המדיה החברתית, בפרט בהגבלת תכנים פוגעניים.