הסקר מהווה מדגם ארצי מייצג וכלל 300 תלמידים הלומדים בכיתות יא-יב (עם חלוקה שווה בין המינים ובן שכבות הגיל).
כאשר נשאלו על הבעיות העיקריות המונעות שימוש אפקטיבי במחשב ובאינטרנט בבית הספר ציינו-
- 73% כי אין הקצאת שעות מספקת במערכת השעות לשימוש במחשבים.
- 51% כי האינטרנט איטי ומקשה על שימוש יעיל ונוח במחשבים בבית הספר.
- 47% כי המורים בבית הספר אינם מעודדים שימוש במחשב ובאינטרנט ואינם מטילים עליהם עבודות המצריכות שימוש בטכנולוגיה.
- 45% כי קיים מחסור במחשבים.
לדבריהם, בית הספר היה יכול להקל עליהם את השימוש במחשב לצורך הכנת שיעורי בית ועבודות, אילו היה מאפשר או מספק להם:
- גישה לא מוגבלת לאינטרנט מכל מקום בבית הספר (73%).
- גישה לפעילויות מתוקשבות של בית הספר מכל מחשב בבית הספר ובבית (71%).
- כלים לתקשורת עם המורים (65%).
- כניסה לאתרים של רשתות חברתיות בבית הספר (62%).
- התחברות לרשת הבית-ספרית מהמחשבים הניידים האישיים שלהם (59%).
- שימוש במחשבים הניידים האישיים שלהם בזמן השיעור (56%).
92% מהנשאלים משתמשים במחשב לצורך הכנת שיעורי בית ועבודות. מהם:
- 90% מחפשים מידע בוויקיפדיה ו/או באתרים אחרים.
- 84% מתקשרים עם תלמידים אחרים באמצעות דוא"ל, ו-62% עושים זאת עם המורים.
- 84% כותבים עבודות ומשימות.
- 75% מורידים מהרשת סיכומים שעוזרים להם בהכנת שיעורי בית ועבודות.
- 66% מתרגלים באמצעות שאלות/תרגילים ברשת לפני בחינות המגן ובחינות הבגרות.
- 58% מחפשים מידע בפורטל בית הספר (כמו הודעות מהמורים או מצגות).
במענה לשאלה אילו שימושים לצרכים לא-לימודיים הם עושים במחשב ענו –
- לפחות 86% ענו כי הם מתקשרים עם אחרים באמצעות דוא"ל או תוכנות ממסרים
- 83% פעילים באתרי רשתות חברתיות.
- 78% מעלים או מורידים סרטוני וידאו, תמונות וכדומה לאינטרנט וממנו, ו-36% גם יוצרים או עורכים סרטוני וידאו או קטעי מוזיקה לצורך העלאתם לאינטרנט.
- 68% משתתפים במשחקי רשת.