חזרה לעמוד הקודם

פסיקת דואר זבל: סעאבנה עבד אלסלאם נ' אפיקס מט"ח בע"מ

התובע היה לקוח של הנתבעת וביצע באמצעותה עסקאות מט"ח. לטענתו, לאחר שסגר את חשבונו אצל הנתבעת, שלחה לו האחרונה הודעות דוא"ל שיווקיות על-בסיס כמעט יום יומי, על-אף שפנה אליה וביקש כי תחדל מכך. הנתבעת טענה כי אין מדובר בחומר פרסומי, כי התובע הסכים לקבל מידע שיווקי מהנתבעת וכי ההודעות כוללות מנגנון אוטומטי המאפשר הסרה מרשימת התפוצה. נפסק – אין לקבל הטענה כי לא מדובר בחומר פרסומי. בהודעות יש פנייה לתובע, כאילו הוא סוחר אצל הנתבעת ובתור כזה מקבל דו"ח יומי. בנוסף, נאמר כי ביכולותו להתקשר בכל שאלה לחדר העסקאות ולתמיכה, כאשר ברור כי התובע כבר אינו סוחר אצל הנתבעת ואין לו צורך בדו"ח, אלא אם באים הדו"חות לעודד אותו לחזור לשורות הנתבעת. אין מקום לקבל את הטענה, לפיה התובע שלח הודעת סירוב במייל ולא באמצעות מנגנון ההסרה בגוף ההודעה. לפי חוק הספאם החדש, יש לשלוח הודעת סירוב בכתב, או בדרך בה שוגר דבר הפרסומת, לפי בחירת הנמען והתובע עמד בדרישה זו. הנתבעת תשלם לתובע סך של 3,000 ש"ח.

קישור לפסק דין המלא

[warning]פסק הדין נלקח מאתר בתי המשפט.
התמצית מתפרסמת באדיבות האתר law.co.il.
[/warning]