חזרה לעמוד הקודם

פסיקת דואר זבל: אילן צדקא נ' יורוקום תקשורת סלולרית בע"מ

התובע, בעליו של טלפון נייד מתוצרת Nokia, הוריד למכשיר אפליקציה מחנות היישומים Nokia Ovi Store. החל ממועד זה, החל לקבל מסרונים פרסומיים (245 סה"כ), ללא אפשרות לזהות את מספר הטלפון של המפרסם או להודיע על סירוב לקבל הודעות נוספות. התובע טען כי הנתבעת היא נציגת Nokia בישראל ומפעילת חנות היישומים. מנגד, טענה הנתבעת כי אין יריבות בינה ובין התובע, כי היא מייבאת טלפונים ניידים מתוצרת Nokia לישראל, אך החנות המקוונת אינה בשליטתה או באחריותה. נפסק – לא הונחה תשתית עובדתית ומשפטית מבוססת ומספקת להטיל על הנתבעת אחריות לפרסום במכשיר הטלפון של התובע. ככל שיימצא ש- Nokia אחראית לפרסום המסרונים, אין בפני ביהמ"ש ראיות לביסוס הטענה שיש לראות בנתבעת אחראית למעשיה ומחדליה של Nokia, או הטענה כי הנתבעת היא מפעילת חנות היישומים בישראל (טענה שהוכחשה על-ידי הנתבעת). לא ברור אם התובע מחק את האפליקציה מהטלפון ואם כן, האם גם לאחר מכן הוסיפו להישלח אליו מסרונים. בכל מקרה, לא הוכחה מעורבות של הנתבעת עצמה בשיגור המסרונים אל התובע. גם אם היה מוכח שהנתבעת היא שמפעילה בישראל את חנות היישומים, לא הונחה תשתית עובדתית לביסוס אחריותה לשיגור המסרונים. יש להשאיר "בצריך עיון" את שאלת אחריותו של מפעיל חנות מקוונת כלפי בעל מכשיר טלפון, שעה שבחנות משווק יישום שמוביל למשלוח מסרונים ללא מתן אפשרות ליתן הודעת סירוב. התביעה נדחתה.

קישור לפסק דין המלא

[warning]פסק הדין נלקח מאתר בתי המשפט.
התמצית מתפרסמת באדיבות האתר law.co.il.
[/warning]