חזרה לעמוד הקודם

פסיקת דואר זבל: קרבקי נ' מגה קמעונאות בע"מ

התובע טען כי קיבל מהנתבעת עשרות הודעות פרסומיות באמצעות מסרונים, ללא הסכמתו, ובניגוד להוראות סעיף 30א לחוק התקשורת (בזק ושידורים), התשמ"ב-1982. התובע טען כי ניסיונותיו להסיר עצמו מרשימת התפוצה לא צלחו. הנתבעת טענה כי הפנה את פניותיו למוקד לא נכון וכן כי צירפה את התובע למאגר הנמענים כאשר מספר התובע צוין על-ידי לקוחה אחרת, עת נרשמה באתר הנתבעת והסכימה למשלוח.

נפסק – ביהמ"ש לא שוכנע כי הנתבעת היא שהורתה לתובע לבקש את ההסרה ממוקד YOU. התובע קיבל לידיו את מספרה הישיר של הנתבעת לצורך בקשת ההסרה והתובע לא הראה כי פנה אליה ישירות. הפרסום נעשה ללא הסכמתו של התובע, אך לא ביודעין. התובע יודע לקבל ולשלוח מסרונים והחלטתו שלא לשלוח הודעת מסרון (אלא להתקשר לנתבעת) אינה נובעת מקושי טכני בתפעול המכשיר, כי אם משיקולים אחרים. התובע לא הוכיח את קיומו של נזק ממשי ואין מדובר בנסיבות המצדיקות הטלת פיצוי עונשי על הנתבעת. יחד עם זאת, נוכח הוראות סעיף 30א(י)(5)(ב) לחוק, הנתבעת תישא בהוצאות התובע בסך 1,000 ש"ח, כפיצוי על הטרדתו בשל חזרתה על משלוח ההודעות שלא ביודעין.

קישור לפסק הדין המלא

[warning]פסק הדין נלקח מאתר בתי המשפט.
התמצית מתפרסמת באדיבות האתר law.co.il.
[/warning]