חזרה לעמוד הקודם

מאפייני שימוש של בני נוער אמריקניים ברשתות חברתיות וטכנולוגיה

באוגוסט 2022 פרסם מרכז המחקר 'PEW' דו"ח אודות שימוש של בני נוער אמריקאים ברשתות חברתיות. המחקר נערך בקרב 1,316 בני נוער במהלך החודשים אפריל-מאי 2022. סקירה זו מציגה את עיקרי הממצאים (ראו קישורים למחקר המלא בסוף העמוד).

נתונים כלליים:

  • לרוב בני הנוער האמריקאים יש גישה למכשירים דיגיטליים כמו סמארטפון (95%), מחשב נייד (90%) וקונסולות משחק (80%).
  • כמות בני הנוער שמשתמשים באינטרנט באופן יומי עלה מ-92% בשנים 2014-2015 ל-97% בשנת 2022.
  • מספר בני הנוער שמעידים כי הם עושים שימוש באינטרנט באופן תמידי הכפיל את עצמו מאז השנים 2014-2015 (46% לעומת 24%).

אופן השימוש ברשתות:

  • 95% עושים שימוש ב-YouTube, שנרשם כרשת החברתית המובילה לשנת 2022.
  • 67% ציינו כי הם משתמשים בטיקטוק – עלייה משמעותית בפופולאריות הרשת בקרב בני 13-17.
  • כ-60% משתמשים באינסטגרם ובסנאפצ'אט, צמיחה משמעותית יחסית לעומת השנים 2014-2015.

  • 35% מבני הנוער שהשתתפו בסקר דיווחו כי משתמשים ב-YouTube, טיקטוק, אינסטגרם, סנאפצ'אט או פייסבוק באופן כמעט תמידי.
  • 16% ציינו כי הם משתמשים בטיקטוק באופן כמעט תמידי ו-15% ציינו זאת לגבי סנאפצ'אט. 19% ציינו כי הם משתמשים ב-YouTube באופן כמעט תמידי.

  • 55% מבני הנוער שהשתתפו בסקר חושבים כי הם משתמשים כמות מתקבלת על הדעת של זמן ברשתות החברתיות. 36% חושבים כי הם משתמשים ברשתות החברתיות יותר מדי, ו-8% חושבים כי הם משתמשים בהן מעט מדי.
  • השימוש בפייסבוק ירד מ-71% ל-32% בין השנים 2014-2015 לשנת 2022. טוויטר ו-Tumbler חוו גם הן ירידה בפופולאריות.

השוואה בין דמוגרפיות

  • בנים נוטים להעיד יותר מבנות כי הם עושים שימוש ב-YouTube, Twitch ו-Reddit. לעומת זאת, בנות נטו להעיד יותר כי הן עושות שימוש בטיקטוק, אינסטגרם וסנאפצ'ט.
  • בני נוער ממוצא לטיני או אפרו-אמריקאי נוטים להשתמש יותר בטוויטר, אינסטגרם, טיקטוק ו-WhatsApp.

  • 54% מבני הנוער חשבו כי יהיה די קשה לוותר על השימוש ברשתות חברתיות ואילו 46% חשבו כי הוויתור יהיה די קל. בנות נטו להעיד כי יהיה להן קשה לוותר על הרשתות החברתיות יותר מבנים (58% לעומת 49% בהתאמה).
  • בני נוער בגילאים מבוגרים יותר נטו להעיד כי וויתור על שימוש ברשתות חברתיות יהיה כרוך בקושי, כאשר 58% מבני ה-15-17 אמרו כי יהיה להם קשה לוותר עליהן. לעומת זאת, רק 48% מבני ה-13-14 העידו כי יהיה להם קשה לוותר על רשתות חברתיות.