ההגנה על מידע פרטי של ילדים ברשת (2009)
תאריך פרסום/עדכון במאגר: 01 באוקטובר 2009
מקור הנתונים: עמותת אשנ"ב
ממצאים עיקריים -
מאפייני שימוש ברשתממצאים עיקריים -
מאפייני שימוש ברשתהמחקר "מבוגרים בעלי מוגבלות בישראל" נערך על ידי דניז נאון במכון מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל בשנת 2009. הדוח הוזמן על-ידי ועדת היגוי מקצועית להקמת "מסד נכויות" - שותפות אסטרטגית בין ממשלת ישראל לבין ג'וינט -ישראל לפיתוח והקמה של שירותים לנכים מבוגרים הגרים בקהילה. הדוח מציג מידע מקיף על אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות וכן על השימוש שלהם באינטרנט ועל ההשפעה של האינטרנט על חייהם. להלן ממצאים…
תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטליתהסקר בדק את עמדותיהם של הורים לילדים בגילאים 18-6 בקרב מדגם מיצג של 1,002 הורים וכלל 79% נשאלים מהמגזר היהודי (38% חילונים, 23% מסורתיים, 11% דתיים, ו-7% חרדים) ו-21% נשאלים מהמגזר הערבי.כמחצית מההורים בסקר הביעו עמדות ביקורתיות על תהליך שילוב הטכנולוגיה בבתי הספר-
צרכנות, מסחר ושירותים ציבורייםממצאים עיקריים - מתוך הנבדקים שדיוווחו כי הם גולשים באינטרנט רק 13.4% מהגולשים גלשו לאתרי תעמולת בחירות (מתוכם 5.3% גלשו מיוזמתם לאתרים אלו).מאלו שגלשו לאתרי התעמלוה כ-23% מצאו אותם משכנעים.כאשר נשאלו לגבי שיטת ההצבעה המועדפת עליהם בבחירות כ-34.8% ענו כי היו מעדיפים בחירות ממוחשבות על פני בחירות באמצעות פתק הצבעה וכמחצית מהנשאלים היו מוכנים לשינוי שיטת ההצבעה להצבעה ממוחשבת.* הסקר בוצע…
ממשל: צנזורת רשת, אכיפה והגנת סייבר לאומיתהערה לאסף – אין תאריך תחילת איסוף נתונים המדד לשקיפות אתרים ברשויות מקומיות נערך מדי שנה ע"י עמותת שבי"ל, והוא נועד לבחון את נגישות וזמינות של מידע באתרי אינטרנט של רשויות המקומיות ולהוות בשבילן כלי להגברת השקיפות בנושאים השונים, החל בנדרש על פי חוק חופש המידע, דרך פרסום פרוטוקולים, תקציב, פרסום מכרזים ותכנון ובניה ועוד. […]
צרכנות, מסחר ושירותים ציבורייםסקר מקיף שבחן מוכנות דיגיטאלית ופערים דיגיטאליים במסגרתו רואיינו 1,230 נשאלים, מתוכם 1,004 במגזר היהודי (722 מבוגרים מעל גיל 18 ו-282 בני נוער בגילאי 12-18) ו-226 במגזר הערבי (145 מבוגרים מעל גיל 18 ו-81 בני נוער בגילאי 12 - 18). להלן ממצאים עיקריים מתוך הסקר -
תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטליתמחקר שנערך על ידי ד"ר יורם פרי, ד"ר יריב צפתי וריבה טוקצ'ינסקי מאוניברסיטת תל אביב. מטרת המחקר הייתה לבחון את מקומו של האינטרנט בתמהיל צריכת המידה של הציבור בישראל. במסגרת המחקר נערך סקר שהקיף 532 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה בישראל. להלן עיקרי הממצאים -
תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטלית