החזירו אותם הביתה עכשיו

מאגר הנתונים data.isoc.org.il

מאגר הנתונים מקיף מבית איגוד האינטרנט הישראלי המספק נתונים וכלי מידע מתקדמים במטרה לקדם ידע ומחקר וכבסיס לתכנון ועיצוב מדיניות ציבורית.

אודות ויצירת קשררישום לעדכוניםמדד האינטרנט הישראלי
חיפוש נתונים וסטטיסטיקות
חיפוש פרמטרי מתקדם

איתור נתונים וכלי ניתוח לפי נושאים

נתונים וכלי ניתוח חדשים

חזרה לעמוד הקודם

הרגלי צריכת מדיה בישראל

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 25 באוגוסט 2012

מקור הנתונים:

סקר אינטרנטי שנערך  בקרב 992 גברים ונשים בגילאי 6 עד 65 על ידי מכון המחקר שילוב מילוורד בראון עבור גוגל ועוסק בצריכת מדיה. להלן ממצאים עיקרים מהסקר -

שימוש באינטרנט בקרב הגיל השלישי 2011

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 01 באוגוסט 2012

מקור הנתונים: מרכז Myers-JDC-Brookdale, מאגר "משאב", אגודת "אשל"

דוח "קשישים בישראל, שנתון סטיסטי 2011", של מכון מאיירס-ג'וינט-מכון ברוקדייל בשיתוף משאב ואשל, מרכז נתונים סטטיסטים אודות הגיל השלישי בישראל. להלן נתונים מרכזיים מתוך הדוח הנוגעים לשימוש של באינטרנט של אוכלוסיית הגיל השלישי-

צרכנות, מסחר ושירותים ציבוריים

התקשורת בישראל 2011: סדרי יום, שימושים ומגמות

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 01 באוגוסט 2012

מקור הנתונים: אוניברסיטת אריאל ; המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה ; יפעת מחקרי מדיה ; קנטאר מדיה מחקרי TGI

בין השנים 2011-2016 פורסם דו"ח השנתי בשם "התקשורת בישראל: סדרי יום, שימושים ומגמות". הדו"ח נערך על ידי ד"ר רפי מן וד"ר אזי לב-און, ופורסם על ידי המכון לחקר מדיה חדשים, חברה ופוליטיקה בשיתוף יפעת מחקרי מדיה וקנטאר מדיה מחקרי TGI. בשנת 2011 בחן הדו"ח מגמות כלליות בגלישה באינטרנט (פילוח משתמשים באתרים לפי גיל, מגדר, השכלה […]

תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטלית

דוח ממשל זמין 2012

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 30 ביולי 2012

מקור הנתונים:

דוח ממשל זמין 2012 סוקר את פעילות ממשל זמין, משרדי הממשלה והרשויות בישראל (כ-45 במספר) בשנת 2011 בכל הנוגע להנגשת השירות הציבורי.

תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטלית

שימוש של בני נוער בפייסבוק למטרות כלליות ומטרות למידה (2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 22 ביולי 2012

מקור הנתונים:

מחקר שנערך על ידי ענת כהן ולאה עייני מאוניברסיטת תל אביב. במחקר נבדקו 267 תלמידים בכיתות ח' עד י"ב בעזרת סקר שהכיל 47 שאלות (סגורות ופתוחות).  ממצאים עיקריים מהמחקר -

צרכנות, מסחר ושירותים ציבוריים

שימוש בתקשוב במערכת החינוך (2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 01 ביולי 2012

מקור הנתונים: ראמ"ה (הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך), משרד החינוך

הנתונים אודות שימוש בתקשוב בתהליכי הלמידה מגיעים מסקר המיצ"ב שנערך על ידי משרד החינוך. במבחנים השונים המועברים ישנו חלק (חלק אקלים וסביבה פדגוגית) הסוקר משתנים הקשורים לחוויות התלמידים בבית הספר מבחינה חברתית וחינוכית. להלן ממצאים עיקריים הקשורים לשימוש באינטרנט במסגרת הלימודים-

צרכנות, מסחר ושירותים ציבוריים

דירוג האו"ם לממשל אלקטרוני (2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 01 ביולי 2012

מקור הנתונים: האו"ם (UN)

הדוח מכיל תיאור ודירוג של המדינות החברות באו"ם (190 מדינות בעלות נוכחות אינטרנטית) לפי רמת השירות המקוון אותו הן מספקות לאזרחים וההשתתפות של האזרחים בעזרת האינטרנט. המדדים השונים הם יחסיים וממקמים את המדינות ביחס למדינות אחרות.  להלן פירוט המדדים ומיקומה של ישראל בכל אחד -

תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטלית

שימוש עסקים קטנים ובינוניים ברשת האינטרנט (2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 29 ביוני 2012

מקור הנתונים: משרד התמ"ת

בסקר, שנערך על ידי משרד התמ"ת, רואיינו מנהלי 526 עסקים קטנים ובינוניים (המעסיקים בין עובד אחד ל-80 עובדים) המהווים מדגם מייצג לכלל העסקים הקטנים והבינוניים בישראל (הכוללים כ-425,000 עסקים). העסקים נבחרו מתוך כ-100,000 עסקים בקובץ דן אנד ברדסטריט העדכני נכון לינואר 2011, בשיטה של מדגם שכבות אקראי, לפי הענף וגודל העסק. להלן הממצאים העיקריים מהסקר הקשורים להתנהלות העסקים באינטרטנט -

תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטלית

צריכת מדיה והיחס לפייסבוק במגזר הערבי (2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 24 ביוני 2012

מקור הנתונים: CI

סקר טלפוני שנערך בקרב 400 משיבים דוברי ערבית המהווים מדגם מייצג של גיל, מין וחלוקה גיאוגראפית במגזר הערבי. הסקר ביקש לבחון את הרגלי צריכת המדיה במגזר הערבי תוך התמקדות באתר פייסבוק, העמדות כלפי חשיפה באתר והשפעת האתר על הציבור הערבי בישראל. להלן הממצאים העיקריים מהסקר -  

פער דיגיטלי

סקר צרכנות מקוונת – 'אינדקס מסטרקארד' (2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 14 ביוני 2012

מקור הנתונים: מסטרקארד אירופה

הסקר נערך בישראל על ידי חברת TNS טלסקר וכלל 500 איש מעל גיל 18 מהאוכלוסייה היהודית. להלן ממצאים עיקריים מתוך הסקר –

תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטלית

סקר נשים במדיה החברתית (2011)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 19 במאי 2012

מקור הנתונים:

הסקר נערך בקרב 350 נשים בגילאים 25-60 המשתמשות במידה חברתית. להלן עיקרי הממצאים -  מדיה 95% מהנשים שנסקרו בודקות\שולחות מייל לפחות פעם אחת ביום ו-21% קוראות בלוגים. נראה כי נשים בטווח הגילאים 25 - 35 משתתפות יותר בקבוצות דיון (27%) ביחס לנשים בטווח הגילאים 36 - 54 (20%) ונשים מעל גיל 55 (12%).

פער דיגיטלי

בטיחות גלישה באינטרנט ומודעות ההורים על פעילות הילדים (2011)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 18 במאי 2012

מקור הנתונים: חברת GOOGLE

סקר שנערך לקראת יום הגלישה הבטוחה וכלל 300 הורים, 150 נערים בגילאי 13 עד 16 ו-150 ילדים בגילאי 6 עד 12 (שנסקרו בשיתוף עם הוריהם).בסקר ניתן למצוא השוואה בין תפיסות ההורים לדעות הילדים בנושאי דרכי הגלישה, זמן הגלישה והאתרים או שירותים אליהם הם גולשים, ופעולות בעלות סיכון שמבצעים הילדים ובני הנוער. בנוסף נבדקה קבלת הדרכה על גלישה בטוחה ונקיטת פעולות…

פלטפורמות מקוונות ורשתות חברתיות

ישראלים בעידן הדיגיטלי – אפיון הרגלי ייצור ושיתוף תוכן והשתתפות באינטרנט הבינלאומי (2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 13 במאי 2012

מקור הנתונים: המכללה למנהל, במימון חברת “גוגל” ישראל

המחקר הקיף כ-1,200 נשאלים הגולשים באינטרנט (המייצגים את כלל האזרחים ישראל) ועסק בשני מוקדים עיקריים - 1. הרגלי צריכת וייצור התוכן של הגולשים בישראל (השתתפות פעילה ברשתות חברתיות, צפייה והעלאה של סרטונים, שיתוף תמונות, כתיבת בלוגים ועוד) 2. הרגלי והעדפות הגולשים בכל הקשור לצריכת תוכן באתרים מקומיים ובינלאומיים.הסקר הינו פרויקט משותף של בית הספר לתקשורת, המסלול האקדמי, המכללה למנהל במימון…

פער דיגיטלי

על שימוש במחשב ובאינטרנט בקרב אנשים עם מוגבלות (מרץ 2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 15 במרץ 2012

מקור הנתונים: משרד התמ"ת

לפי מחקר של משרד התמ"ת משנת 2010, המבוסס על נתוני הלמ"ס, ובהשוואה למחקר דומה שנעשה בשנת 2006: יש עליה בשימוש במחשב בקרב אנשים עם מוגבלות עולה ל- 58%, אך עדיין נמוך בהשוואה לשימוש בקרב שאר האוכלוסייה שעומד על 82%. ניכר כי למרות החדירה של המחשבים והאינטרנט גם לבתים של אנשים עם מוגבלות, קיים פער בכל […]

תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטלית

הטעיית צרכנים על ידי עסקים (מרץ 2012)

תאריך פרסום/עדכון במאגר: 01 במרץ 2012

מקור הנתונים: ממשלת ישראל - משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה

מחקר של רוני בר צורי, חוקרת ומנהלת תחום מחקרי צרכנות במנהל מחקר וכלכלה, משרד התמ"ת. המחקר מתבסס על סקר טלפוני של 1000 נשאלים המהווים מדגם מייצג של משקי בית באוכלוסייה הבוגרת בישראל. המחקר סוקר את שעור משקי הבית שנפגעו מהטעיות של עוסקים ועסקים כאשר בצעו עסקות צרכניות שונות במהלך שנת 2011, ואת דרכי התגובה  שלהם לסוגי ההטעיות השונות. להלן ממצאי…

תשתיות אינטרנט ומוכנות דיגיטלית